Lapu veido
Māris KALĒJS
t. 29216755
maris sanne.lv

SANNE
|
Aloja ->
Reportāžas ->
Alojas Mūzikas un mākslas skola -> Valsts
konkurss 23.10.2010.
Pieredze mākslā - Alojā, Valmierā, Ādažos
Mākslas skolu atskaites un pieredzes gūšanas iespēja ir
gadskārtējais valsts konkurss vizuāli plastiskajā mākslā. Šis
pasākums ir galvenais mācību gada notikums, kurā tiek izvērtēta kāda
mākslas programmas priekšmeta metodika, audzēkņu prasmes, jaunrade
un novilktas vadlīnijas nākotnē.
Šogad valsts konkurss notika gleznošanā - divās kārtās. Pirmā
kārta notika Valmierā, kurā tikās Vidzemes reģiona mākslas skolu
audzēkņi un veica konkursa uzdevumu, gleznojot kluso dabu. No Alojas
Mūzikas un mākslas skolas mākslas nodaļas konkursā piedalījās
5.klases audzēknes Dita Andersone un Monta Čukure ar skolotāju Inesi
Mētriņu. Šogad konkurss notika 13.oktobrī - tas ir mācību gada pašā
sākumā, kad audzēkņi pēc vasaras vēl nav atkārtojuši visas
vajadzīgās iemaņas un prasmes. Abām meitenēm dalība konkursā deva
pieredzi gleznošanai citā vidē, iepazīties ar citu skolu audzēkņiem,
kā arī savu prasmi vērtēt no cita skatu punkta. Dita un Monta
gleznoja klusās dabas, pēc izvēlēta uzstādījuma, izmantojot guaša
krāsas. Meitenēm veicās labi, bija apmierinātas ar savu veikumu, lai
arī konkurence bija liela. Darbu vērtēšana notika arī divās kārtās -
Valmierā un valstī. Konkursa žūrija tika veidota ar mākslas
vidusskolu mākslas pedagogiem.
23.oktobrī visi mākslas pedagogi tikās Ādažos, kur notika
gleznošanas konkursa izvērtējums valstī. Pasākumā, kā tradīcija,
bija iepazīšanās ar Latvijas mākslas skolu metodiku gleznošanā -
katras skolas pedagogu un audzēkņu darbības attēlojums gleznošanā,
kā arī varēja piedalīties seminārā par priekšmeta metodiku, dalīties
pieredzē un gūt ieskatu jaunu tehnoloģiju ieviešanā mākslā - jaunas
krāsas, tehnikas un materiāli. Papildus visam, viesi bija patīkami
pārsteigti par tikko jaunuzcelto kultūras centru, kurā mājvietu
radušas mākslas un mūzikas skolas. Celtne būvēta, izmantojot visas
jaunākās celtniecības un arhitektūras tehnoloģijas - stikla fasāde,
metāla konstrukcijas, interesantas apdares, plašas un gaišas telpas,
moderni un tehnoloģiski labi aprīkota koncertzāle. Telpās vēl
jaušama krāsu un laku smarža, taču audzēkņi jau radoši strādā, radot
jaunus mākslas darbus, atskaņojot mūziku un dziedot. Tikai jāapbrīno
Ādažu pašvaldības vēlme dzīvot pilnvērtīgi un tāpat arī audzināt
jauno paaudzi - glītā, saskaņotā un piemērotā vidē. Protams, par
naudu nerunāsim - galvenais, ka rezultātā ieguvēja ir sabiedrība un
jaunatne.
Par semināru... Latvijas gleznošanas skola, kura izveidojās tikai
20.gs. sākumā, balstīta uz smalku tonalitāti, dabas krāsu attēlojumu
un plašu rokrakstu gammu. Šīs tradīcijas cenšas noturēt un saglabāt
tagadējās mākslas skolas, kuru programmu vadlīnijās visas šīs
vērtības ir iekļautas. Tā ir mūsu valsts unikālā vērtība - mākslas
izpratne un savas skolas saglabāšana. Par to liecina fakts, ka šogad
Starptautiskajā bērnu vizuālās mākslas konkursā Japānā, kurā
piedalījās arī Latvijas mākslas skolu audzēkņu darbi - Latvija visas
pasaules kopvērtējumā ieguva 2. vietu. Tas nozīmē, ka mūsu valsts
pazīstama pasaulē ar kaut ko unikālu - jaunatnes mākslas izglītību.
Mākslas un mūzikas izglītības saglabāšana bija arī Ādažu semināra
galvenā tēma. Seminārā valdīja divi uzskati - vai turpināt saglabāt
tradicionālo, akadēmisko mākslas pasniegšanas metodiku un veidu, vai
arī pāriet uz Eiropā un pasaulē pieņemto - košo, krāsaino,
tehnoloģiski pārbagāto pieeju mākslā. Laikam jau vairākums semināra
dalībnieku atbalstīja pirmo variantu. Tas ir tikai slavējami, jo
mākslas izglītība Latvijā ir vērtība, kura jāsaglabā un ar to
jālepojas.
Atzinību saņēma visi. Paldies vārdi bija pedagogiem, audzēkņiem,
kuru darbi bija katrs ar lielu vērtību. Konkurss dod mums spēku un
iedvesmu pilnveidot sevi, savas skolas darbību un audzēkņu izaugsmi.

Ditas Andersones konkursa darbs.

Montas Čukures konkursa darbs.

Darbu kopskats Ādažos.



Ādažu mākslas un mūzikas skola.

Skolu metodisko materiālu prezentācija.

Inese Mētriņa
Reportāžu sagatavoja: Ieva Drone
|