ALOJA ->
Reportāžas -> Alojas novada domes
2.
sēde 29.07.2009.
Alojas novada domes otrā sēde 2009. gada 29. jūlijā
Alojas novada kārtējā domes sēde notika Alojas
kultūras namā klātesot visiem 15 deputātiem. Klausītāju rindās vairāk
bijušo pilsētu un pagastu domju darbinieki.
Domes sēdes darba kārtība:
1. Par saistošo noteikumu Nr.1 Alojas novada
pašvaldības NOLIKUMS apstiprināšanu.
2. Par Alojas novada pagastu un pilsētu pārvalžu kā
budžeta iestāžu izveidošanu.
3. Par Alojas novada pagastu un pilsētu pārvalžu
pārvaldnieku iecelšanu amatā.
4. Par saistošo noteikumu Nr.2 Alojas novada
pašvaldības 2009. gada budžets apstiprināšana.
5. Par kapitālsabiedrību kapitāla daļu īpašnieka
maiņu.
6. Par Alojas novada pašvaldības grāmatvedības
struktūras apstiprināšanu.
7. Par alojas novada izglītības iestāžu tīkla
optimizāciju.
8. par grozījumiem alojas novada izglītības iestāžu
nolikumos.
9. Par pilnvarojumu veikt izglītības un kultūras
iestāžu pārreģistrāciju.
10. Par automašīnas VAZ 2105 (valsts numurs BD 9443)
atsavināšanas izsoles nolikuma un izsoles komisijas apstiprināšanu.
11. Par izmaiņām amatos Alojas novada
vispārizglītojošās iestādēs.
Jau novada pirmajā domes sēdē tika izveidotas 5
patstāvīgās komitejas, no kurām katrā darbosies 5 deputāti (katram
deputātam jāpiedalās vismaz vienas komitejas darbā, bet ne vairāk kā
divu komiteju darbā). Līdz šai domes sēdei bija izvēlēti komiteju
priekšsēdētāji.
Finanšu komiteja:
Attīstības komiteja:
Izglītības, kultūras un sporta jautājumu komiteja:
Kārtības, komunālās saimniecības un dzīvokļu
jautājumu komiteja:
Sociālo jautājumu komiteja:
Domes sēdē tika pieņemts lēmums izveidot Alojas
novadā 4 pārvaldes:
-
Alojas pilsētas pārvaldi,
-
Staiceles pilsētas pārvaldi,
-
Braslavas pagasta pārvaldi,
-
Brīvzemnieku pagasta pārvaldi.
Pēc tam tika uzklausīti pretendenti pārvaldnieku
amatiem.
Alojas pilsētas pārvaldnieka pienākumus kopā ar
novada izpilddirektora pienākumiem pildīs Gundars Karlsons.
Staiceles pilsētas pārvaldnieka amatam tika izvirzīti
divi kandidāti Agris Rubenis un Gatis Endziņš. Ar balsu vairākumu tika
ievēlēts Agris Rubenis.
Ar balsu vairākumu tika pieņemts lēmums Braslavas un
Brīvzemnieku pārvaldēs iecelt vienu pārvaldnieku. Šim amatam bija trīs
kandidāti Broņislavs Lapkovskis, Mārtiņš Andersons un Arvīds Bērziņš.
Broņislavs Lapkovskis savu kandidatūru atsauca, ar balsu vairākumu tika
ievēlēts Arvīds Bērziņš.
No likuma Par pašvaldībām 7. nodaļas Pašvaldības administrācija
69.1 pants. Lai nodrošinātu pašvaldības sniegto
pakalpojumu pieejamību novada pagastos un novada pilsētās, kurās
neatrodas pašvaldības administratīvais centrs, pašvaldības dome izveido
pagasta vai pilsētas pārvaldi. Pagasta vai pilsētas pārvalde:
1) nodrošina pašvaldības kompetencē esošo izziņu izsniegšanu un sniedz
informāciju par pašvaldības kompetencē esošajiem jautājumiem; 2) pieņem valsts noteikto nodokļu un nodevu maksājumus, kuru iekasēšana
ir uzdota pašvaldībai, kā arī novada domes noteikto nodevu maksājumus un
maksājumus par pašvaldības sniegtajiem pakalpojumiem; 3) nodrošina pašvaldības sociālo pabalstu izmaksas Sociālo pakalpojumu
un sociālās palīdzības likumā noteiktajā kārtībā; 4) pieņem iesniegumus, sūdzības un priekšlikumus no attiecīgajā
teritorijā dzīvojošajiem iedzīvotājiem un tajā reģistrētajām
juridiskajām personām, organizē atbildes sagatavošanu iesniedzējiem; 5) reģistrē civilstāvokļa aktus, atjauno un groza civilstāvokļa aktu
reģistru un atkārtoti izsniedz laulības, dzimšanas vai miršanas
apliecības likumā "Par civilstāvokļa aktiem" noteiktajā kārtībā;
6) nodrošina pieejamību informācijai par domes pieņemtajiem lēmumiem.
Pašvaldības dome var izveidot vienā novada pagastā vai novada pilsētā
vairākas pagasta vai pilsētas pārvaldes. Ar reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministra atļauju attiecīgās pašvaldības novada pilsētā
un novada pagastā vai divos novada pagastos izveido kopīgu pagasta vai
pilsētas pārvaldi.
(17.02.2005. likuma redakcijā ar grozījumiem, kas izdarīti ar
17.07.2008. likumu, kas stājas spēkā 01.07.2009.)
69.2 pants. Pagasta vai pilsētas pārvaldi vada pagasta vai
pilsētas pārvaldes vadītājs (turpmāk pārvaldes vadītājs). Pārvaldes
vadītāja padotību nosaka pašvaldības nolikums.
Pārvaldes vadītājs:
1) atbild par pārvaldē ietilpstošo pašvaldības institūciju darba
organizēšanu un pašvaldības struktūrvienību nolikumu apstiprināšanu
novada pašvaldības domē, kā arī, ja tas paredzēts pašvaldības nolikumā,
pieņem darbā un atlaiž no darba pārvaldes darbiniekus;
2) atbild par pārvaldē sniedzamo pašvaldības pakalpojumu un informācijas
pieejamību un kvalitāti;
3) iesniedz izpilddirektoram tālākai virzīšanai ikgadējo pārvaldes
funkcionēšanai nepieciešamo finanšu līdzekļu pieprasījumu;
4) noteiktās kompetences ietvaros rīkojas ar piešķirtajiem finanšu
līdzekļiem un atbild par to izlietojumu;
5) veic citus attiecīgās pašvaldības nolikumā un domes lēmumos
paredzētos pienākumus.
Pārvaldes vadītājs nedrīkst būt attiecīgās novada pašvaldības domes
deputāts.
(17.07.2008. likuma redakcijā, kas stājas spēkā 01.07.2009.)
Ieva Drone
Alojas novada domes deputāti:
1.rindā no kreisās Jānis Bakmanis, Dace Vilne, Ilga
Šmite, Anita Strokša, Sandra Fiļipova, Inese Bite.
2.rindā no kreisās Māris Možvillo, Tālivaldis
Brents, Modris Minalto, Jānis Bērziņš.
3.rindā no kreisās Dainis Kreišmanis, Inga
Mauriņa-Kaļva, Valdis Možvillo, Broņislavs Lapkovskis, Valdis Bārda.
Ieva Drone
|