Staicele -
Reportāžas - Mācību priekšmetu
olimpiādes
20.03.2009.Par mācību priekšmetu olimpiādēm
Katru gadu esam piedalījušies Limbažu rajona
organizētajās mācību priekšmetu olimpiādēs. Pārsvarā tās notiek 2.
mācību semestrī, šogad olimpiādes būs vēl martā un aprīlī, tādēļ sīkāks
kopsavilkums tiks sniegts mācību gada beigās.
Dažās olimpiādēs esam guvuši vērā ņemamus panākumus
rajonā: vēstures olimpiādē 9. klasēm 1. vietu ieguva Zane
Kubuliņa un par labāko rajona vizuālās mākslas olimpiādē
(arī 1. vieta) tika atzīta 9. klases skolniece Randa Grumsle. 3.
vietu mājturības olimpiādē ieguva 7. b klases skolniece Sabīne
Podskočija. Visas trīs meitenes pārstāvēs rajonu attiecīgajos mācību
priekšmetos valsts olimpiādēs Rīgā.
Kopā ar skolotājām Ilgu Ozolu, Dignu Čuikovu un Inesi
Baltmani priecājamies par panākumiem, esam gandarīti par ieguldīto
darbu, skolnieču labajām zināšanām un prasmēm, kas ir skolotāju un
skolnieču neatlaidīga un mērķtiecīga darba rezultāts.
Ne visi olimpiāžu dalībnieki ieņem godalgotas vietas,
sakām paldies arī citiem olimpiāžu dalībniekiem, viņu skolotājiem par
izturību un drosmi piedalīties. Gan skolēni, gan skolotāji ieguvuši
pieredzi, vielu pārdomām par paveikto un veicamo turpmāk.
Direktora vietniece izglītības jomā A. Grāvere

Randa un Zane

Zane stāstīja, ka vēsture nav viņas mīļākais mācību priekšmets, bet,
skolotājas Ilgas Ozolas mudināta, Zane centīgi gatavojās olimpiādei:
Pirms tam daudz mācījos - skolotāja deva lasīt dažādas grāmatas,
aizpildīt darba lapas. Tad viņa pārbaudīja un ieteica, ko vajag
pamācīties vairāk. Rajona olimpiādē uzdevumi, kaut arī piņķerīgi, nebija
tik grūti, kā republikas olimpiādē Rīgā. Tur mēs bijām apmēram 100
dalībnieku.
Zanei visvairāk patīk mūzika, taču papildus
pamatizglītībai viņa darbojas interešu izglītības centra floristikas un
sporta deju pulciņos.
Randa vizuālās mākslas olimpiādei gatavojās ļoti maz
pēc skolotājas stāstītā, pēdējā vakarā zīmēja skices. Kad aizbraucu
uz olimpiādi, biju apjukusi, nezināju, kur jāiet, kas jādara. Biju ļoti
uztraukusies, jo uzzināju, ka visi pārējie olimpiādes dalībnieki mākslas
skolā mācījušies jau 6 gadus, bet es tikai trešo. Kad sākās darbs, mums
izdalīja lapas ar industriālu pilsētiņu attēliem, tās vajadzēja
uzskicēt, skici ņēma vērā. Tad uz A2 vai A1 lapas bija jāuzzīmē tā pati
skice un ar savām krāsām jāglezno - kā tu to bildi uztver. Par iegūto
vērtējumu biju pārsteigta, stāstīja Randa.
Randai mīļākais mācību priekšmets ir gleznošana,
tādēļ pamatā visu brīvo laiku aizņem nodarbības mākslas skolā, taču
atliek laika arī sporta dejām un korim. Visu paspēt izdodas, ja laiku
pārdomāti saplāno.
Jautāju Randai un Zanei, kā viņas vērtē brīvā lika
pavadīšanas iespējas Staicelē?
Randa: Ja tu neinteresējies par mākslu, dejošanu vai
futbolu, tad brīvā laika pavadīšanas iespējas te nav. Vēl ir klubiņš,
bet ja tev nepatīk galda futbols vai teniss?
Zane: Var iet uz Mūzikas un mākslas skolu, zēniem ir
futbols, makšķerēšanas pulciņš, šahs it kā ir kur iet, bet varēja būt
vairāk?
Kas pietrūkst?
Zane: Domāju, ka vajadzētu attīstīt arī citus sporta
veidus citiem zēniem interesē basketbols, bet iespējams tikai futbols.
Zālē varētu spēlēt arī basketbolu.
Kas patīk Staiceles skolā, ko gribētos savādāk?
Zane: Ļoti jauki, ka izremontē arvien jaunas telpas
piebūvē, krievu valodas kabinetā viss jauns! Piesaistot skolēnus no
citām skolām, mājīgas un sakārtotas telpas - tas ir liels plus.
Randa: Ir ļoti patīkami redzēt, ka cenšas un dara.
Nepatīk tumšie koridori.
Vai skolēni to prot novērtēt un pret visu jauno
izturas saudzīgi?
Randa: Daudzi lauž jauno kafijas automātu gribas
izmēģināt, vai tur var ko citu iemest, kā, piemēram, krievu naudu. Tad
aizbēg un gaida, kas nu būs...
Zane: Staicelē ir tā ja ko jaunu uzliek, saplēš.
Tas ir tā dīvaini, jo pēc tam paši kunkst, ka vajag ko jaunu.
Kāpēc tā ir?
Randa: Staicelieši tādi ir.
Vai domājat, ka citur ir savādāk?
Randa: Domāju, ka krievu naudu automātā nemetīs...
Randa un Zane saka, ka klases kolektīvā pārsvarā visi
sasparojušies pirmajiem lielajiem pārbaudījumiem un nedaudz atklāj
savus nākotnes nodomus.
Zane: Mācīšos vidusskolā Valmierā.
Randa: Domāju par Valmieru, lai gan tas ir mans
otrais variants. Vispirms skatīšos, kādi iestājeksāmeni Rozentālos, vai
es tur tikšu galā.
Par veiksmīgajiem startiem olimpiādēs meitenes saka
paldies skolotājām un visiem atbalstītājiem un līdzjutējiem.
Sabīne

Sabīne pastāstīja, ka mājturība ir viņas mīļākais mācību priekšmets, tur
viņa daudz prot, darbi labi padodas, un skolotājas Inese Baltmane
aicināta, piedalījusies olimpiādē. Pirmā kārta notika Limbažos, tur
vajadzēja vispirms sūtīt mājasdarbu. Sabīne kopā ar skolotāju aizsūtīja
ierāmētas krustdūrienā izšūtās horoskopu zīmes sev un māsai. Tad, divas
dienas pirms olimpiādes, kopā ar skolotāju atkārtoja svarīgāko.
Olimpiādē bija jātiek galā gan ar teorētiskiem, gan praktiskiem
uzdevumiem jātamborē pēc parauga, jāizšuj pēc pašas zīmētās skices,
jāuzzīmē dotā adījuma raksts, jāatpazīst dažādu ēdienu nosaukumi utt.
Iegūtā trešā vieta ļauj Sabīnei piedalīties olimpiādes 2. kārtā, kas
notiks 15. aprīlī Rīgā.
Papildus pamatizglītībai Sabīne Mūzikas un mākslas
skolā apgūst vijoļspēli, darbojas interešu izglītības centra
Krustpunkti floristikas pulciņā, brauc uz basketbola treniņiem Alojā,
mājās kolekcionē rakstus un bildes par dziedātājiem, kuri viņai patīk.
Man skolā visvairāk patīk, ka vairākās stundās varu
pati izpausties, veidot savus darbus, piemēram, mājturībā, vizuālajā
mākslā, sociālajās zinībās,- stāsta meitene un piekrīt, ka viņai
padodas visi mācību priekšmeti. Patīk jaunās un izremontētās telpas
skolā, turpretī, neremontētajās ieejot, rodas drūma sajūta.
Par izglītošanās un brīvā laika pavadīšanas iespējām
Staicelē Sabīne saka: Man ir kur pavadīt brīvo laiku. Ja cilvēks grib,
viņš to atrod.
Paldies par sarunu!
Lai veiksme blakus visos darbos!
Ar Randu, Zani un Sabīni sarunājās Ieva Drone
|