Staicele -
Pasākumi - Kalendāra stāsts
19.01.2011.
Patiesais stāsts par Staiceles tiltu
Cienījamie Staicelieši!
Uzksatu, ka mans pienākums ir informēt Staiceles iedzīvotājus , kāpēc
Alojas novada dome neiesniedza projekta pieteikumu par tilta pār Salacu
rekonstrukciju Eiropas Reģionālās attīstības fonda projektā
3.2.1.2.aktivitātē Tranzītielu sakārtošana pilsētu teritorijās, un kas
tika izdarīts no manas un izpilddirektora G. Karlsona puses, lai
realizētu šo ieceri, jo izlasot
www.aloja.lv mājas lapā un laikrakstā ,,Auseklis Alojas novada
deputātu no partijām ZZS un VL sniegto informāciju, par projekta
neiesniegšanas iemesliem, iedzīvotāji var noprast, ka pārvaldes vadītāja
nav veikusi savus pienākumus.
Lai būtu saprotams, sniegšu Jums notikumu secību, kas tika izdarīts,
ko varēja izdarīt un par kādām summām un cik ilgā laikā bija jāveic
projekta pieteikuma iesniegšana un tehniskā projekta izstrāde, lai
Staicele varētu cerēt uz tilta rekonstrukciju.
Minētā Eiropas reģionālās attīstības fonda projekta pieteikuma
iesniegšanas termiņš bija periodā no 2011. gada 14. novembra līdz 2012.
gada 16. janvārim (2 mēneši, tas ir brīdis, ar kuru sākas
projekta pieteikuma iesnieguma iesniegšana minētajā aktivitātē un
datums, līdz kuram var iesniegt projekta pieteikumu uz šo aktivitāti).
Kā pārvaldes vadītāja es griezos pie domes amatpersonām ar lūgumu,
vai par šā projekta ietvaros paredzēto finansējumu mēs varētu atjaunot
tranzīta ielu Staicelē.
Informācijai : Kā tranzīta iela Staicelē saskaņā ar MK
2009.gada 29. septembra noteikumiem nr. 1104,,Noteikumi par valsts
autoceļu un valsts autoceļu maršrutā ietverto pašvaldībām piederošo
autoceļu posmu sarakstiem ir TIKAI valsts reģionālais
autoceļš P15 Ainaži Matīši 2.37 km kopgarumā, t.i. ceļa posms no vecā
dzelzceļa cauri Staicelei līdz pilsētas robežai, kopā 2.37 km.
Pēc domes amatpersonu piekrišanas par šāda projekta iespējamo
realizāciju, minētais ceļa posms Staiceles tranzītiela tika apsekots, un
no Staiceles pārvaldes tika izvirzīta iecere sakārtot ielu no Zaļās
pieturas līdz Staiceles centram, iekļaujot arī tilta pār Salacu virsmas
rekonstrukciju ( atjaunojot tilta braucamo daļu, gājēju ietves un
margas).
Tika pasūtīts izstrādāt aptuveno tāmi, cik varētu maksāt šādas
ieceres realizēšana. Pēc aptuveniem aprēķiniem, summa bija robežās no
600.000-700.000 LVL no kuras pašvaldības finansējums ir 15%. Šādu
projekta ieceri arī iesniedzu Attīstības komitejas sēdei.
Tā kā Alojas domē uz to brīdi darbinieki, kuri strādā pie projektu
iesniegšanas un realizācijas Alojas novadā, bija noslogoti un ņemot vērā
iesniedzamā projekta sarežģītību, tika pieņemts lēmums projekta
pieteikuma sagatavošanu pasūtīt firmai.
Konsultējoties ar firmas pārstāvi, kurš bija apņēmies sagatavot
projekta pieteikumu dalībai projektā, izskatot MK noteikumus Nr. 743
,,Noteikumi par darbības programmas ,,Infrastruktūra un pakalpojumi
papildinājuma 3.2.1.2.aktivitāti ,,Tranzītielu sakārtošana pilsētu
teritorijās, kas nosaka projekta pieteikuma iesniegšanai paredzēto
dokumentu paketi, atklājās man nezināmi fakti, par to, ka lai startētu
šajā projektā un iesniegtu pieteikumu aktivitātei Tranzītielu
sakārtošana pilsētu teritorijās, un to pieņemtu ir nepieciešams jau
izstrādāts tehniskais projekts, kurš jāiesniedz līdz ar projekta
pieteikumu.
Tehniskais projekts iecerētajam ceļa posmam iepriekš nebija
izstrādāts, un lai to izstrādātu un saskaņotu attiecīgajās instancēs
paietu apmēram 3-4 mēneši, bet tam mums nebija laika. Lai izstrādātu
tehnisko projektu kādam ceļa posmam vai objektam ir vajadzīgs
finansējums, tas nozīmē izdot naudu, iepriekš nezinot, kad projektu būs
iespējams pielietot, jo projekta konkursus uz finansējumu pilsētas
ielām, tranzītielām izsludina ļoti reti. Līdz ar to realizēt varējām
tikai to tranzītielas daļu, kam bija gatavs tehniskais projekts.
Tiltam pār Salacu tehniskais projekts tika izstrādāts jau 2004. gadā
un atjaunots 2007. gadā, no BO VAS Latvijas Autoceļu direkcijas kā
pasūtītāja projektā paredzot tilta galveno būvkonstrukciju nojaukšanu,
atjaunošanu no jauna un pagaidu tilta izbūvi. Tehniskajā projektā bija
ieplānots šāds tilta apbraucamais variants, kā arī plānots rekonstruēt
ceļa posmu 20 metru attālumā no abiem tilta galiem.
Finanšu komitejā tika iesniegts lēmuma projekts par piedalīšanos
projektu konkursā ar ieceri ,,Salacas tilta Staicelē a/c P15 Ainaži-
Matīši rekonstrukcija, tilta tehniskajā projektā iekļautā un
sagatavotā tāme ar 2007. gada cenām, bija 1.300.000 latu.
2011. gada 28. decembra domes sēdē tika nolemts lēmumu nepieņemt un
izsludināt ārkārtas domes sēdi, precizējot tāmi atbilstoši patreizējām
būvniecības izmaksām. Kas arī tika izdarīts.
Tāme ar kopējām projekta attiecināmajām izmaksām (iekļaujot tajās
visas izmaksu pozīcijas, kā projekta budžeta kopsavilkumu) bija Ls
897569.01, no tām 84.5 % ir ERAF finansējums, 15.5% Alojas novada domes
finansējums, kas nozīmē to, ka no Eiropas mēs saņemtu 758445.81 latu,
bet mūsu līdzfinansējums projektam būtu 139123.20 lati. Saskaņā ar
minētajiem MK noteikumiem nr.743, finansējuma saņēmējs, pēc projekta
iesnieguma apstiprināšanas, var saņemt papildus valsts dotācijas , kuras
samazinātu mūsu līdzfinansējuma daļu, par summu, ko mums piešķirtu
valsts.
Tika aktualizēts projekta tehniski ekonomiskais pamatojums,
izstrādāta jauna tilta tehniskā ekspertīze, sastādīta jauna būvdarbu
tāme, sagatavots iepirkuma nolikumus, atlika tikai sagaidīt ārkārtas
domes sēdes lēmumu lai projekta pieteikumu, sagatavotu, kopā ar
iesniedzamo dokumentu paketi iesniegtu 2012. gada 16. janvārī ERAF
finansējuma saņemšanai. No manas un domes izpilddirekora puses tika
izdarīts viss, lai būtu nokomplektēta dokumentu pakete pie projekta
pieteikuma iesniegšanas.
Ārkārtas domes sēdē š.g. 12. janvārī, izskatot jautājumu, netika
saklausīti iemesli, kāpēc ir tik atšķirīgas tāmes, kāpēc nevaram salabot
visu ielas posmu, kāpēc ir vajadzīgs projekta ietvaros celt pagaidu
tiltu, kāpēc nelabojam citas ielas un ceļus pilsētā. Tā vietā lai
ieklausītos un realizētu šo ieceri, man un citiem darbiniekiem tika
izteikti tikai pārmetumi.
Rezultātā, pēc saspringtām debatēm, lēmums netika pieņemts, par
ieceres relizēšanu nobalsoja : D. Vilne, J. Bakmanis, I. Bite, S.
Fiļipova, I. Šmite, A. Strokša, J. Bērziņš, par šo ieceri nenobalsoja:
T. Brents, V. Možvillo, M. Možvillo, I. Mauriņa- Kaļva, M. Andersons, B.
Lapkovskis, V. Bārda.
Mēs neesam izmantojuši radušos iespēju sakārtot šo ceļa posmu. Tā
bija vienkārši lieliska iespēja, pie ERAF projekta atbalstīšanas, šogad
uzcelt jaunu tiltu ERAF projekta aktivitātes ietvaros.
Paldies visiem tiem Alojas novada domes deputātiem un darbiniekiem,
kuri strādāja un darīja visu, lai Staicelē pāri Salacai būtu jauns
tilts.
Bet realitāte ir tāda kā ir!
Ar cieņu,
Ausma Plūme
Staiceles pārvaldes vadītāja
23.09.2010.
Par Staiceles tiltu 2010.gadā
|
|